Snijder Scheepselektro


2019: Een jaar van kansen
en uitdagingen

Snijder Scheepselektro is gespecialiseerd in projecten op het gebied van scheepselektrotechniek, camerasystemen, satelliet volgsystemen, navigatie software, tachografen, navigatie apparatuur en communicatiesystemen. Aan het woord is de directeur en oprichter van dit bedrijf, Henk Snijder.

Voor welke producten en diensten kan de klant bij Snijder Scheepselektro terecht?

Op technisch gebied is alles mogelijk. Al ruim 20 jaar ontwerpen, leveren en onderhouden wij complete installaties aan boord van schepen. Onze opdrachtgevers zijn actief in de binnenvaart, zeevaart, offshore en baggerindustrie. Ieder van ons team heeft veel affiniteit met de maritieme sector en weet daardoor wat de klant belangrijk vindt. Daarnaast houden wij ons bezig met de nieuwste technieken, waarvan elektrisch varen er een is.

Wat zijn de zakelijke hoogtepunten van het afgelopen jaar?

In het afgelopen jaar hebben wij een paar mooie projecten opgeleverd. Voor het mbs Variatie, die door Scheepswerf Poppen gebouwd werd, hebben wij de complete elektrische installatie en nautisch pakket geleverd en geïnstalleerd. En op het ms Vlieland hebben wij de elektrische installatie en het nautisch pakket in het stuurhuis verzorgd. Naast de nieuwbouwprojecten hebben wij ook veel klanten waar wij onderhoud en service aan verlenen. Afgelopen jaar hebben wij onze zaak uitgebreid met een vestiging in Amsterdam. Daar ligt veel werk voor ons, denk maar aan al die elektrische rondvaartboten.

Het jaar 2019 wordt voor ons…

Vanaf 1 januari 2019 moeten nieuw aangeschafte hoofd- en hulpmotoren in de binnenvaart met een vermogen onder de 300 kW voldoen aan de Stage V emissie-eisen.

“Welke duurzame voortstuwing je ook kiest het elektrische einde van de aandrijflijn blijft gelijk.”


Deze eisen gelden vanaf 1 januari 2020 ook voor alle motoren met een vermogen boven de 300 kW. Uiteindelijk moet alles wat nieuw gebouwd gaat worden in de toekomst emissievrij zijn. Er ligt voor ons een enorme kans en uitdaging om onze klanten te helpen en te adviseren bij het behalen van deze doelstelling. Op dit moment is het nog niet duidelijk welke techniek de eis gaat worden maar ongeacht of het nu varen op waterstof, LNG, accu’s, Zon- of windenergie wordt, het elektrische einde van de aandrijflijn blijft gelijk. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat de aandrijflijn aangepast is zodat je gemakkelijk kunt overschakelen op een andere energiebron. Wij helpen en adviseren u graag!

Prettige kerstdagen en een voorspoedig 2019

Aan het einde van het jaar bedanken wij al onze relaties voor de prettige samenwerking en spreken de wens uit deze in het nieuwe jaar te mogen voortzetten!