Nautic Services & Consultancy BV


Werven met passie voor de binnenvaart

“Het is onze missie om al onze mensen goed te begeleiden. Tenslotte verdient iedereen een kans in deze mooie sector.”

Andjenie

Ondertussen is Nautic Services & Consultancy een bekende naam in de binnenvaart. De eigenaar, Piet Knot, heeft zelf ruim 35 jaar gevaren als kapitein. Deze ervaring gebruikt hij nog dagelijks wanneer hij vakmensen levert aan de binnenvaart en ondernemers adviseert bij diverse personeelsvraagstukken.

Na de start in 2014 is het team van Nautic Services & Consultancy (afgekort NS&C) uitgebreid met twee dames. Sylvana en Andjenie ondersteunen Piet Knot bij de dagelijkse werkzaamheden. Wij gaan met hen in gesprek.



Sylvana: Hoe kun je NS&C het beste omschrijven?


Als organisatie werven wij personeel voor diverse binnenvaartschepen. Wij bemiddelen tussen ZZP-ers en opdrachtgevers maar plaatsen ook rechtstreeks mensen. We houden rekening met de specifieke wensen van de klant. Een goede prijs- en kwaliteitsverhouding is voor ons belangrijk. Alleen zo kun je een goede naam opbouwen in deze sector. NS&C is een erkend leerbedrijf. Wij doen ons best om ons personeel op een goede manier te begeleiden en te motiveren.



Andjenie: Waarom moeten klanten NS&C vooral benaderen?


Bij NS&C staan de mensen echt centraal. We zijn niet voor niets een dienstverlenend bedrijf en luisteren écht naar onze klanten. Het kan weleens gebeuren dat er toch geen match is tussen onze opdrachtgever en het personeel wat wij leveren maar dit wordt altijd opgelost. Hiervoor moeten we snel schakelen en gelukkig kunnen wij dit. Om in contact te blijven met onze klanten rijden we de personeelswissel regelmatig zelf. Klanten willen toch hun verhaal doen en zo proeven we de sfeer aan boord. Deze betrokkenheid vindt je ook terug in onze sollicitatieprocedure; Piet gaat minimaal vijf keer per jaar naar Roemenië om zelf de interviews met de kandidaten af te nemen.



Sylvana: Wat spreekt jou het meeste aan binnen NS&C en je werk?


Sinds februari ben ik bij NS&C verantwoordelijk voor de administratie en het operationele gedeelte. Samen met Piet richt ik me op de werving en selectie van het personeel. Hierbij komt een hoop kijken op het gebied van planning, communicatie en papierwerk. Het is een uitdagende baan. Het proces van plaatsing vraagt om een efficiënte werkwijze. Omdat je te maken hebt met varende ondernemingen moet je op het juiste moment kunnen schakelen. Bij NS&C krijg ik de vrijheid om mezelf verder te ontwikkelen. We verzetten met een klein team heel veel werk, hierdoor leer je om een echte teamplayer te zijn.



Andjenie: Wat was de grootste verandering in jullie vakgebied? Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?


De vraag naar goed opgeleid binnenvaart personeel is momenteel zo groot dat we bij NS&C steeds afhankelijker worden van buitenlands personeel. Dit brengt uitdagingen met zich mee want wij willen deze mensen goed begeleiden. Zeker wanneer je vanuit een andere cultuur aan boord komt van een Nederlands schip moet je je kunnen aanpassen. Natuurlijk geldt dit niet alleen voor het personeel welke wij leveren maar voor het hele team aan boord. Je bent toch dagelijks op elkaar aangewezen. Onze werknemers moeten zich gehoord en gewaardeerd voelen daarom investeren wij in hun studie, zowel in tijd en in geld. Tenslotte verdient iedereen een kans in een mooie sector als deze.



Sylvana: Op welk samenwerking zijn jullie het meest trots?


Wij zijn trots op al onze klanten. Hierin maken wij geen onderscheid. Ik heb gemerkt dat je uiteindelijk toch de klanten krijgt welke bij je passen. Klanten die zich prettig voelen bij onze werkwijze en de kwaliteiten die we bieden. Ik ben trots om te werken voor een bedrijf met zo’n duidelijke visie.


“Bij NS&C krijg ik alle vrijheid om mezelf verder te ontwikkelen.”

Sylvana

Wil je weten over Nautic Services & Consultancy ?